کمک به نوجوانان در مبارزه با اضطراب

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اضطراب در میان نوجوانان و جوانان به معضلی متداول بدل شده است و والدین نقش اساسی در کمک به فرزندان در مبارزه با این مشکل بزرگ ایفا می کنند.

اضطراب چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، به گفته متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ( CDC )، اضطراب پاسخی جسمی و روحی به رویدادهای محیط اطراف است.

در حالی که اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است، اما می تواند توازن بدن جوانان را به هم زند. دخترها همچنین اعلام کرده اند بسیار بیشتر از پسرها مضطرب می شوند.

بازدید از سایت جوانان امروز به نوجوانان دختر و پسر کمک خواهد کرد تا درباره تغییرات جسمی و روحی دوران بلوغ و مبارزه با اضطراب بیاموزند. مقدار اندکی از اضطراب می تواند در نوجوانان انگیزه ایجاد کند و سبب افزایش تلاش و کوشش آنها شود.

اما وجود اضطراب بیش از حد می تواند در روابط شغلی، خانوادگی، تحصیلی و ... اختلال ایجاد کند.

نتایج بررسی های گوناگون نشان می دهند، 43 درصد نوجوانان 13 و 14 ساله اعلام کرده اند هر روز مضطرب هستند، 59 درصد نوجوانان و جوانان 15 تا 17 ساله نیز اعلام کرده اند اضطراب به اندازه آنها را زمین گیر کرده که نمی توانند به فعالیت های روزمزه شان بپردازند.

شغل و شرایط اقتصادی خانواده ها می توانند سبب افزایش اضطراب نوجوانان و جوانان شوند. نزدیک به دو سوم آنها در مورد شرایط اقتصادی شان نگران هستند.

اگر اضطراب کنترل و درمان نشود و نوجوانان و جوانان کمکی از والدین و معلم ها دریافت نکنند خود می توانند روش های مقابله با اضطراب را بیابند.

نوجوانان و جوانان برای کاهش اضطراب می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

نفس عميق

يك مكان آرام بيابيد و بنشينيد و هوا را به آرامي از راه بيني وارد جسم خود كنيد. هوا را عميقا وارد ريه‌هايتان كنيد و 5 ثانيه آن را درون خود نگه داشته و به آرامي از راه دهان خارج كنيد. اين تمرين را 5 بار تكرار كنيد.

ورزش ماهيچه‌ها

عضلات خود را به مدت 5 ثانيه منقبض و سپس آزاد كنيد. اين كار را 5 بار تكرار كرده، هر بار گروه خاصي از ماهيچه‌ها را انتخاب كنيد.

تصويرسازي ذهني

چشمان خود را بسته و يك جاي آرام يا اتفاق خوب را تصور كنيد. در حالي كه به تصاوير زيبا يا صداهاي شاد فكر مي‌كنيد، تصور كنيد استرس در حال خروج از بدن شماست. يا موفقيت را در ذهن خود تصويرسازي كنيد. اغلب مشاوران به افراد توصيه مي‌كنند خود را در حالي كه در يك مسابقه پيروز شده‌اند، تصور كنند. در اين صورت در روز مسابقه، اين تصاوير بايگاني شده در ذهن، به فرد كمك مي‌كند آرام باشد و اعتماد به نفسش افزايش يابد.

توجه كردن

تمركز بر زمان حال به جاي نگراني از آينده و توقف افكار منفي به وسيله تفكرات مثبت، مي‌تواند بسيار موثر باشد. هنگام آماده شدن براي شركت در يك مسابقه اين الفاظ را با خود تكرار كنيد:" من از اشتباهاتم، مي‌آموزم "، " من كنترل كامل احساساتم را در دست دارم "، " من مي‌توانم به اين هدف برسم."

علایم و نشانه های خطر   

علایم جسمی 

- حساسیت ها

- خستگی مزمن

- افزایش ضربان قلب

- دیدن کابوس

- اختلالات خواب

- سرگیجه

علایم روحی 

- خشم

- انزوا

- احساس ناتوانی

- احساس به دام افتادگی

- نگرانی و اضطراب همیشگی

- کاهش اشتها

- سردرد

- گرفتگی عضلات

- خارش بدن

- درد معده

- دلشوره

- افسردگی

- مشکلات دستگاه گوارش

- عصبی شدن

- از میان رفتن مهارت تصمیم گیری

منبع :پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 ] [ 14:9 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب